Новогалещинська громада
Полтавська область, Кременчуцький район

ЯК ПАЦІЄНТ МОЖЕ ЗАХИСТИТИ СВОЇ ПРАВА

Дата: 24.02.2020 11:31
Кількість переглядів: 504

Фото без опису


Найбільш широкий перелік прав пацієнтів в Україні визначається, перш за все, ст. 6 та ст. ст. 34, 35-1, 35-2, 35-3, 35-4, 35-5, 35-6, 36, 38, 39, 39-1, 45, 48, 51 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» від 19 листопада 1992 року № 2801-XII та нормами ст. 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290 Цивільного кодексу України.

До таких прав пацієнта можна віднести:

– на отримання кваліфікованої медичної допомоги,

– на вибір, заміну, лікаря, закладу охорони здоров’я та вибір методів лікування,

– на лікування за кордоном у разі неможливості надання такої допомоги у закладах охорони здоров’я України,

– на достовірну та своєчасну інформацію про стан свого здоров’я,

– фізичної особи на таємницю про стан свого здоров’я, факт звернення за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при її медичному обстеженні,

– на безоплатну первинну медичну допомогу (консультації, проведення діагностики та лікування найбільш поширених хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів, здійснення профілактичних заходів,

– на безоплатну вторинну (спеціалізована) медичну допомогу, що надається в амбулаторних або стаціонарних умовах лікарями відповідної спеціалізації,

– на безоплатну третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу,

– на безоплатну паліативну допомогу, на останніх стадіях перебігу невиліковних захворювань, яка включає комплекс заходів, спрямованих на полегшення фізичних та емоційних страждань пацієнтів, а також надання психосоціальної і моральної підтримки членам їх сімей,

– на безоплатну медичну реабілітацію,

– на свободу, що забороняє будь-які форми фізичного чи психічного тиску на фізичну особу, втягування її до вживання спиртних напоїв, наркотичних та психотропних засобів, вчинення інших дій,

– на особисту недоторканність, що надає змогу розпорядитися щодо передачі після своєї смерті органів та інших анатомічних матеріалів її тіла науковим, медичним або навчальним закладам,

– на донорство,

– на медико-біологічний експеримент,

– на репродуктивні технології,

– на корекцію (зміну) статі,

– на правовий захист від будь-яких незаконних форм дискримінації, пов’язаних із станом здоров’я,

– на відшкодування заподіяної здоров’ю шкоди,

– на оскарження неправомірних рішень і дій працівників, закладів та органів охорони здоров’я,

– право пацієнта, який перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я, на допуск до нього інших медичних працівників, членів сім’ї, опікуна, піклувальника, нотаріуса та адвоката, а також священнослужителя для відправлення богослужіння та релігійного обряду,

– право на інформування про доступні медичні послуги із застосуванням телемедицини.

Якщо ваші права, як пацієнта, порушені з боку лікаря або інших медичних працівників, необхідно звернутися, краще письмово, зі зверненням або скаргою до головного лікаря лікарні. Надіслати скаргу можна електронною поштою на офіційну скриньку лікарні або вручити її службовій особі. Не забудьте на вашій копії скарги поставити відповідну відмітку, штамп про отримання, реєстраційний номер тощо.

Важливо, щоб ваша скарга містила правильні реквізити найменування медичної установи, адресу установи, прізвище, ім’я по-батькові особи, яка звертається, фактичне місце вашого проживання з позначенням поштового індексу, засобу зв’язку, наявності електронної скриньки. Далі потрібно розкрити суть питання і чітко сформулювати прохання чи вимоги. Вкажіть обов’язково, яким способом вам має бути надана відповідь (на електрону скриньку або на поштову адресу тощо). Не забудьте поставити дату та підпис.

Якщо відстояти своє порушено право не вдалося, можна звернутися до департаменту або управління охорони здоров’я у вашому місті або області. Контактні дані можливо дізнатися на офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я України. Також, на сайті МОЗ за цим посиленням є форма, де кожен громадянин може залишити свої запитання, зауваження, пропозиції, заяви, скарги чи вимоги.

Крім цього, існують гарячі лінії місцевих органів виконавчої влади, гаряча лінія Уряду 1545, телефон гарячої лінії МОЗ 0 800 505 201, на яких приймають усні звернення та скарги громадян стосовно порушення їхніх прав.

 

Куди звертатися за більш детальними консультаціями та роз’ясненнями? Будь ласка, телефонуйте до єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. Також з цього чи будь-яких інших юридичних питань звертайтесь для отримання правової допомоги до відділу “Козельщинське бюро правової допомоги”, яке знаходиться за адресою: смт. Козельщина, вул. Остроградського,75/15; тел.: (05342) 3-14-40.  Прийом громадян щоденно з 09.00 до 18.00  без перерви. Субота, неділя — вихідні дні.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь