З 1 жовтня 2019 року змінюється порядок отримання пільг з оплати житлово-комунальних послуг.
Міністерство соціальної політики України
ДЕПАРТАМЕНТ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
вул. Ціолковського, 47, м . Полтава
68-12-64, 63-28-64, 63-28-65
Обласна безкоштовна “гаряча лінія” 0-800-500-620
З 1 жовтня 2019 року
змінюється порядок отримання пільг
з оплати житлово-комунальних послуг.
Що варто знати?
Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 та застосовується з 1 жовтня 2019 року (далі – Порядок).
Порядок застосовується в тому числі до пільговиків-мешканців будинків, у яких створено ОСББ (ЖБК).
Порядок поширюється на осіб, які мають право на відповідні пільги згідно із законами, в тому числі з урахуванням доходу.
Педагогічним, медичним та фармацевтичним працівникам, працівникам бібліотек, музеїв, спеціалістів із захисту рослин та працівникам культури у сільській місцевості і селищах міського типу право на пільги з урахуванням доходів визначають бюджетні установи, де працюють такі особи.
ЯКІ ФОРМИ ВИПЛАТИ
Грошова безготівкова форма (АТ “Ощадбанк” здійснює переказ коштів на рахунки організацій);
АТ “Ощадбанк” щомісяця до 18 числа перераховує кошти загальними сумами з рахунка для виплати пільг на рахунки управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг.
До відома! АТ “Ощадбанк” здійснює переказ коштів на рахунки управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів між ними. Якщо управитель, об’єднання, виконавець комунальних послуг не уклав договору з АТ “Ощадбанк” (його установами) для перерахування сум пільг, він до 1 червня не має права вимагати проплати послуг від пільговиків за відповідні неопалювальний та опалювальний періоди.
АТ “Ощадбанк” протягом доби після здійснення перерахування коштів надсилає отримувачу пільги (у разі наявності інформації про номер мобільного телефону) СМС повідомлення про стан розрахунків за послуги, зокрема, про наявний залишок платежу за кожним видом послуг.
Після закінчення опалювального періоду залишки коштів на рахунку для виплати пільг, які утворилися станом на 1 червня, виплачуються пільговикам шляхом перерахування коштів на поточні рахунки АТ “Ощадбанк”, про що інформує шляхом надсилання смс-повідомлень.
Виплата пільги у готівковій формі (за заявою пільговика на поточний рахунок в АТ “Ощадбанк”
Виплата здійснюється за заявою пільговика до органу соціального захисту населення, з місяця, наступного за місяцем подання такої заяви, у якій зазначаються реквізити поточного рахунку, відкритого в АТ „Ощадбанк”.
У разі наявності простроченої понад місяць заборгованості з оплати послуг (внесків), загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 грн.), виплата пільги з наступного місяця здійснюється у грошовій безготівковій формі.
За отриманням інформації з наступних питань необхідно звертатися до:
органів соціального захисту населення питань - щодо нарахуванням пільги;
управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг - щодо спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості (переплати);
АТ „Ощадбанк” - щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг, в порядку, визначеному АТ „Ощадбанк”.
Громадяни, яким пільга надається у грошовій формі, зобов’язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг або виплаченої готівкою.
Пільговик зобов’язаний повідомляти структурний підрозділ з питань соціального захисту населення, про зміну всіх обставин, які впливають на надання пільг. Суми пільг, виплачені внаслідок зловживань з боку пільговика, повертається пільговиком до державного бюджету.